Få penge for din Mac på 48 timer!

Andre ofte stillede spørgsmål

Skal jeg sende mit Apple produkt til jer før jeg bliver betalt?

Ja det skal du. Vi skal have mulighed for at gennemgå produktet inden vi foretager en udbetaling. Det er selvfølgelig et tillidsspørgsmål, men Logicboard.dk ApS er et velrenommeret firma, som ikke ønsker et dårligt omdømme. Hvis du er i tvivl, kan du altid google Logicboard.dk ApS eller tjekke vores anmeldelser på Trustpilot.

Skal mit Apple produkt være fuldt funktionsdygtig?

Nej. En af de gode ting ved mac2cash, er at det er drevet af Logicboard.dk ApS, som er en genbrugsvirksomhed med speciale i Mac reservedele. Derfor kan vi købe Mac, iPad og iPhone i stor set hvilken som helst stand og skille dem ad til reservedele. Af åbenlyse årsager betaler vi ikke lige så meget for fejlbehæftet udstyr men vores system giver mulighed for at vælge tre niveauer af fejl så du kan få den bedste pris.

Betaler i det angivne beløb?

Ja. Hvis ellers oplysninger om produktet, eventuelt tilbehør og stand er udfyldt korrekt i systemet udbetaler vi altid det aftalte beløb. Selv hvis der er en mindre afvigelse, formoder vi at det er utilsigtet, og udbetaler som regel det aftalte beløb da vi ikke ønsker at skabe mistillid til vores kunder. Er der tale om større eller mere alvorlige afvigelser i beskrivelsen af dit produkt så forbeholder vi, som du nok vil forvente, os retten til at tilbyde dig en anden pris. Vær også opmærksom på, at hvis PayPal er angivet som betalingsmåde, så fratrækker PayPal deres normale gebyr for modtagelse af penge.

Får jeg penge inden for 48 timer?

Vi udbetaler som hovedregel altid inden for 48 timer, dog afhænger det af forskellige faktorer; den valgte udbetalingsmetode, om produktet er defekt, om din beskrivelse er korrekt eller om der skal fremsendes emballage i forbindelse med forsendelse af større Mac produkter. I de fleste tilfælde vil alle forhold være på plads, og udbetaling vil ske inden for 48 timer efter afhentningsdato. Har du valgt udbetaling til en Paypal konto, vil beløbet være til rådighed med det samme. Ønsker du en check, kan du forvente at der går yderligere et par dage. Defekte Apple produkter kræver en ekstra dag i forbindelse med fejlsøgning. Skal vi sende emballage til dig, kræver vi yderligere 2 arbejdsdage. Har du angivet forkert beskrivelse i vores system i forbindelse med en forespørgsel, skal du forvente en mindre forsinkelse, indtil vi i samarbejde med dig, har fundet en løsning.

Er det den bedste pris jeg kan få?

Sikkert ikke. Er du villig til at sælge dit Apple produkt på det åbne marked via f.eks. Den Blå Avis eller eBay, kan du formentlig opnå en højere pris. Vores service er designet til dem som ikke ønsker at handle privat og vil have en simpel, hurtig og risikofri metode til at sælge deres Apple produkt.

Hvad betyder de fire tilstande man kan vælge?

"Fuldt funktionsdygtig" betyder at enheden ikke har nogen fejl, hverken af mekanisk eller elektronisk karakter. At den kører stabilt og at alle porte og drev virker. Det betyder med andre ord at den er 100% fejlfri.

"Starter op med fejl" betyder at enheden starter og indlæser operativsystemet men at der er kendte fejl. Dette kunne f. eks. være et defekt optisk drev, en beskadiget skærm, defekt batteri, knækkede hængsler eller et defekt tastatur men ikke større fejl på bundkortet som beskadigede RAM sokler eller defekt grafikchip.

"Starter ikke op" betyder at enheden enten er totalt død eller at den starter men ikke indlæser Mac OSX styresystemet. Denne kategori udelukker alle maskiner som har været udsat for væskeskade.

"Væskeskadet" dækker alt udstyr som har været udsat for væskespild. De priser vi tilbyder for udstyr i denne kategori, er absolut den laveste, da væske ofte kan medføre omfattende skader på næsten alle interne dele.

Vi beder dig om at være ærlig i vurderingen af din maskine. Alle maskiner bliver nøje inspiceret og diagnosticeret før vi udbetaler betaling. En ukorrekt beskrivelse kan reducere det aftalte beløb, og vil formentlig også forsinke udbetalingen.

Behøver jeg original emballage?

Nej det gør du ikke, men store stationære Mac'er skal sendes i en original Apple emballage med flamingobeskyttelse, og derfor kan vi fremsende sådan en kasse til dig. Hvis dette bliver nødvendigt vil du blive informeret omkring det i løbet af bookingen. Læs og følg venligst instruktionerne. Produkter som beskadiges under forsendelsen pga. dårlig indpakning, bliver ikke dækket af forsikringen.

Kan jeg selv bestemme afhentningstidspunktet?

Desværre kan du kun vælge dag og ikke tidspunkt. Afhentning vil ske i tidsrummet 9:00 til 17:00. Der skal være nogle hjemme i dette tidsrum for at aflevere pakken. Hvis du ikke selv har mulighed for at være hjemme, kan du eventuelt benytte din arbejdsplads eller bede om hjælp hos en nabo eller et familiemedlem.

Kan jeg efterlade pakken i garagen eller skuret?

Nej. For at vi kan være sikre på at alt går som planlagt, så SKAL der være nogen hjemme, for at kunne aflevere pakken personligt til UPS, på den valgte afhentningsdag. Hvis dette ikke er muligt fra din hjemmeadresse, anbefaler vi dig at bruge adressen til et familiemedlem, nabo eller din arbejdsplads.

Får jeg en kvittering af UPS?

Ikke medmindre du beder om det. Det er normalt for større kurerfirmaer ikke at udstede kvitteringer. Lige så snart at stregkoden på pakken er indscannet, sendes der information med tidspunkt og placering om forsendelsen til UPS og du kan herefter følge pakken via sporingsværktøjet på UPS' hjemmeside : https://www.ups.com.

Kan jeg selv sende mit Apple produkt til jer?

Ja det kan du. Du skal blot vælge 'Jeg sender selv' under Afhentningsdato i rullemenuen efter du har indtastet dine personlige informationer. Produkter som sendes til os uden om vores kurertjeneste, sendes på egen risiko.

Hvad med mit data?

Alle Mac computere bliver startet fra et eksternt drev i forbindelse med inspektionen og vi tilgår ikke dit data på din harddisk eller SSD. Så snart betalingen er blevet gennemført vil din harddisk eller SSD blive slettet ved hjælp af software som benytter en 7-trins overskrivningsalgoritme som overholder det Amerikanske Forsvarsministeriums standard (DoD 5220.22-M). Herefter vil det være umuligt at genskabe data fra harddisken og den vil blive genbrugt.

Hvordan slår jeg Aktiveringslås / Find My Mac fra?

I 2018 begyndte Apple at bruge T2 sikkerhedschippen i deres computere. Denne chip gør det muligt at forhindre computeren i at starte op fra en ekstern disk eller fra et uautoriseret styresystem. Dette er en udemærket funktionalitet som gør enheden meget mindre attraktiv for tyve. Aktiverinsglåsen er aktiv hvis du har haft 'Find My Mac' slået til i dine iCloud indstillinger. Dette betyder at hvis du sender computeren til os uden at slå dette fra først, vil den være utilgængelig for os og din enhed kan dermed ikke blive slettet og solgt videre. Derfor skal du slå denne indstilling fra før du sender den til os.

Hvis din computer er funktionsdygtig eller delvis funktionsdygtig gøres dette nemmest ved at gå i:

Systemindstillinger -> Generelt -> Overfør eller nulstil -> Slet alt indhold og alle indstillinger

Hvis din computer ikke er funktionsdygtig skal du gøre det via en anden computer:

1. Gå til https://www.iCloud.com/find/
2. Log ind med dit Apple-id, din e-mailadresse eller dit telefonnummer, og skriv din adgangskode.
3. Vælg den enhed, som skal fjernes fra iCloud (den enhed du sælger til os).
4. Klik på “Fjern denne enhed” (det er ikke tilstrækkeligt at klikke på “Slet enhed”)

Læs evt. mere på Apples hjemmeside:
Forholdsregler før du sælger, bortgiver, bytter eller genbruger din Mac (https://support.apple.com/da-dk/HT201065).

Klar